Analysis of the Communication strategy of ČSOB, a.s

Thesis title: Analýza komunikační strategie ČSOB, a.s
Author: Le Thi, Huyen
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Bradáč, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá bankovním trhem v rámci běžného účtu v České republice. Cílem práce je zhodnotit dopady zvolené komunikační strategie na cílovou skupinu v souvislosti se zavedením nových produktů. První část práce se zaměřuje na vybrané teorie. Druhá část zkoumá především samotnou bankou a analýzu současné komunikační strategie. Poslední výzkumná část se zabývá efektivitou komunikační kampaně a vlivem nové strategie na změny spotřebitelského vnímání a rozhodování. Vedle dat z primárního výzkumu jsou v práci použita ve velké míře sekundární data, jako interní zdroje firmy, data z výzkumu MML-TGI či data od Nielsen Admosphere.
Keywords: ČSOB; karta pro děti; banka ; účet zdarma; Komunikační strategie
Thesis title: Analysis of the Communication strategy of ČSOB, a.s
Author: Le Thi, Huyen
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Bradáč, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the banking market and it is focused on the account in the Czech Republic. The aim is to assess the impacts of the chosen communication strategy on the target group in connection with the launching of new products. The first part focuses on selected theories. The second part deals with the Bank itself and analyzes the current communication strategy. The last part research examines the effectiveness of communication campaign and the impact of the new strategy on changes of consumer perceptions and decisions. Besides the data gained from the primary research, there were a lot of secondary data such as an internal company data and data from the research of MML-TGI or data from Nielsen Admosphere that were used also as well.
Keywords: ČSOB; Card for Kids; free account; bank ; Communication strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2015
Date of submission: 29. 8. 2016
Date of defense: 8. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56613/podrobnosti

Files for download

    Last update: