Characteristics of the demand for organic production of the selected company

Thesis title: Charakteristika poptávky po produkci vybrabé firtech zdravé výživy
Author: Vopatová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Macáková, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná práce představuje pozitiva ekologického zemědělství na kvalitu životního prostředí i na lidské zdraví. Podpora ekologického zemědělství závisí jednak na podpoře státu, ale také na každém jednotlivém spotřebiteli, skrze jeho poptávku po biopotravinách. Cílem práce je zhodnocení poptávky po bioproduktech Horského statku Abertamy a navržení vhodné marketingové strategie. Analýza je provedena prostřednictvím marketingového výzkumu mínění spotřebitelů v Karlovarském kraji. Ten je proveden technikou dotazování. Na základě provedené SWOT analýzy společnosti, dat získaných vlastním šetřením a stanovených hypotéz je farmě navržena marketingová strategie a její implementace.
Keywords: Marketingový výzkum; Poptávka; Ekologické zemědělství; SWOT analýza; Biopotraviny
Thesis title: Characteristics of the demand for organic production of the selected company
Author: Vopatová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Macáková, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis introduces the positive influence of ecological agriculture on the quality of environment as well as human health. Support of organic farming depends both on state support, but also on each individual consumer, through his demand for organic food. The aim of the thesis is to evaluate the demand for the organic production of the mountain farm Abertamy and to suggest appropriate marketing strategy. The analysis is realized by marketing minds research of consumers in the Karlovy Vary region. For this purpose, the interviewing technique is used. Finally, based on the given hypothesis and SWOT analysis of companys data, acquired by own investigation, the marketing strategy and its implementation are proposed to the farm.
Keywords: SWOT analysis; Organic food; Ecological agriculture; Marketing research; Demand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Microeconomics

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2015
Date of submission: 15. 5. 2016
Date of defense: 13. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55460/podrobnosti

Files for download

    Last update: