Exhibition cycle DEATH at the National museum

Thesis title: Výstavní cyklus SMRT v objektech Národního muzea
Author: Kralertová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Kroupová, Magdaléna
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje problematice muzejního marketingu, konkrétně marketingového mixu, který představuje na příkladu výstavního cyklu SMRT. Výstavní cyklus SMRT probíhal v pěti objektech Národního muzea v období od 18.6.2014 do 31.3.2016 a byl posledním z výstavních cyklů, které dominovaly výstavní politice Národního muzea v období, kdy byla uzavřena Historická budova Národního muzea z důvodu rekonstrukce. V práci je provedena deskriptivní analýza marketingového mixu, který se vázal k výstavnímu cyklu SMRT. Aplikace jednotlivých nástrojů marketingového mixu je následně hodnocena pomocí dílčích analýz. Výstupem je identifikace nedostatků a formulace doporučení, která umožní Národnímu muzeu marketingový mix zefektivnit.
Keywords: marketingový mix; Národní muzeum; výstavní cyklus SMRT; marketing muzeí
Thesis title: Exhibition cycle DEATH at the National museum
Author: Kralertová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Kroupová, Magdaléna
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on a field of museum marketing, particularly on a marketing mix issue. The marketing mix is described on an example of an exhibition cycle named DEATH which took place in five object of the National museum during a period from 18 June 2014 until 31 March 2016. The DEATH was the last from a row of exhibition cycles which prevailed during the closing of the Historical building for the reason of its complex reconstruction. A descriptive analysis of the marketing mix of the DEATH exhibition cycle is conducted in the thesis. Application of marketing tools is subsequently evaluated through detailed analyses which will identify weaknesses. At the same time recommendations are developed to improve the National museums marketing mix and make it more efficient.
Keywords: National museum; marketing mix; exhibition cycle DEATH; museum maketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2015
Date of submission: 1. 9. 2016
Date of defense: 12. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55177/podrobnosti

Files for download

    Last update: