Online marketing of brand L’Oréal Professionnel

Thesis title: Online marketing značky L'Oréal Professionnel
Author: Jedličková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit dosavadní aktivity online marketingu značky LOréal Professionnel a analyzovat využití online marketingových nástrojů s přihlédnutím na plnění stanovených cílů. Součástí práce je porovnání výsledků ve třech zemích, v České republice, Slovenské republice a v Maďarsku, kde značka aplikuje jednotnou strategii a komunikaci. V práci jsou zhodnoceny webové stránky a jejich návštěvnost, reklama ve vyhledávání, reklama v obsahové síti a komunikace na sociálních médiích. V práci je rozveden i elektronický mailing, který je zatím značkou využíván jen v malé míře. Na základě analýz a výsledků jsou navržena doporučení pro další využití nástrojů internetového marketingu.
Keywords: online marketing; budování značky; reklama ve vyhledávání; sociální média
Thesis title: Online marketing of brand L’Oréal Professionnel
Author: Jedličková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master thesis is to analyse and evaluate marketing activities of the brand LOréal Professionnel in online environment. Evaluation is based on goals of each used tool. Thesis includes comparison of communication in three countries, where brand applies unified strategy and way of communication. Results are analysed for the Czech republic, Slovakia and Hungary. This thesis include analyse of web pages, search engine marketing and communication on social media. Also emailing is mentioned but there are not so many results since brand started recently with this activity. In the end there are conclusions and recommendations based on analyses of used tools for online marketing.
Keywords: online marketing; social media; branding; search engine marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2016
Date of submission: 31. 7. 2016
Date of defense: 8. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55827/podrobnosti

Files for download

    Last update: