Starbucks marketing strategy

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Starbucks
Author: Korbelová, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou strategii společnosti Starbucks. Cílem je na základě provedených analýz navrhnout vylepšení marketingové strategie pro společnost Starbucks. V první kapitole je rozebrána oblast marketingu, význam marketingové strategie, uveden marketingový mix v rozšířeném rozsahu a popsány situační analýza a proces segmentace trhu. Druhá kapitola představuje společnost Starbucks a jsou zde provedeny všechny analýzy vyjmenované v teoretické části. Třetí kapitola se týká výzkumného šetření mezi zákazníky značky. K výzkumu bylo využito dotazníkového šetření zaměřeného na hodnocení vztahu typického zákazníka k produktu a značce Starbucks.
Keywords: segmentace trhu; situační analýza; marketingová strategie; marketingový mix; analýza SWOT
Thesis title: Starbucks marketing strategy
Author: Korbelová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the marketing strategy for Starbucks. The goal is to suggest marketing strategy improvements for Starbucks based on analyses done. The first chapter deals with marketing, the importance of marketing strategy, marketing mix put in the extended range and there are described the situation analysis and the process of market segmentation. The second chapter presents the company of Starbucks along with all analyses listed in the theoretical part. The third chapter covers the research among the customers of the brand. For the research there was used questionnaire investigation focused on the evaluation of the relationship of a typical customer to a Starbucks product and the brand.
Keywords: market segmentation; SWOT analysis; situation analysis; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2015
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 13. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54325/podrobnosti

Files for download

    Last update: