Activating methods in business education
Thesis title: | Aktivizující metody ve firemním vzdělávání |
---|---|
Author: | Mikešová, Jana |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Krpálek, Pavel |
Opponents: | Krpálková Krelová, Katarína |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce Aktivizující metody ve firemním vzdělávání je zaměřena na školení projektového řízení Prince2 pro společnost Symphera. Cílem práce je vytvořit aktivizující metody pro školení Prince2 a zařadit je do nové metodiky tohoto školení. V teoretické části práce si přiblížíme aktivizující metody. Vysvětlíme si, co znamenají a jaké vzdělávací metody do nich patří. V části tvorba aktivizujících metod je popsáno, jaký byl postup při práci na zařazení aktivizujících metod do školení projektové metodiky Prince2. Přiblížíme si výběr a následnou tvorbu jednotlivých metod. Cílem porovnání úspěšnosti kurzu je zjistit, zda studenti, kteří absolvovali kurz s aktivizujícími metodami, dosahují lepších výsledků testu, než ti, co absolvovali kurz klasickou metodou. |
Keywords: | tvorba dokumentu PID; školení; aktivizující metody; brainstorming; projektové řízení Prince2; hra; sestavení procesní mapy |
Thesis title: | Activating methods in business education |
---|---|
Author: | Mikešová, Jana |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Krpálek, Pavel |
Opponents: | Krpálková Krelová, Katarína |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The diploma thesis Activating methods in business education is focused at training Prince project management for the company Symphera. The aim is to create methods for activation of Prince2 training and incorporate them into new methodologies of training. In the theoretical part we will introduce various activating methods. We will explain what they mean and what training methods are used within them. In the part Creation of activation methods we will describe what was the process of working on the inclusion of activating methods in the training course of Prince2 project methodology. We will review the selection and subsequent formation of individual methods. The aim of comparing the success of the course is to determine whether students who have completed a course of activating methods achieve better test results than those who completed the course the classic method. |
Keywords: | build process maps; brainstorming; activating methods; document creation PID; game; project management PRINCE2; training |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 16. 11. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 4. 9. 2016 |
Date of defense: | 14. 9. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/55218/podrobnosti |