Analysis of marketing strategy of restaurant "Na Pekárně"

Thesis title: Marketingová analýza vybraného podniku cestovního ruchu
Author: Macková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií restaurace Na Pekárně. Analyzovány jsou příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky restaurace prostřednictvím analýzy SWOT, politicko-právní, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí prostřednictvím analýzy PEST, mikroprostředí ve vztahu k zákazníkům, konkurenci a dodavatelům, současná marketingová strategie restaurace a použité marketingové nástroje. Pro získání podrobnějších informací o podniku byl využit marketingový výzkum ve formě hloubkového rozhovoru a Mystery shoppingu. Na základě výsledků analýz bude navrhnuta vhodná marketingová strategie pro budoucí období a také případná zlepšení.
Keywords: SWOT; Stravovací zařízení; Marketingový mix; Mystery shopping; PEST; Analýza; Marketingová strategie
Thesis title: Analysis of marketing strategy of restaurant "Na Pekárně"
Author: Macková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with marketing strategy of restaurant Na Pekárně. There are analyzed the opportunities, threats, strengths and weaknesses of the restaurant through a SWOT analysis, political-legal, economic, socio-cultural and technological environment through PEST analysis, microenvironment in relation to customers, competitors and suppliers, current marketing strategy of restaurant and used marketing tools. To obtain detailed information about the company was used marketing research in the form of interview and Mystery shopping. Based on the results of the analysis will be suggested a suitable marketing strategy for the future and potential improvements. Analysis, marketing strategy, SWOT, PEST, Mystery shoppint, marketing mix, restaurants
Keywords: Restaurants; SWOT; Marketing mix; Mystery shopping; Analysis; marketing strategy; PEST

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 10. 5. 2016
Date of defense: 7. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54168/podrobnosti

Files for download

    Last update: