Pilsen European Capital of Culture

Thesis title: Plzeň - evropské město kultury 2015
Author: Halamová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Půbalová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce hodnotí akci s názvem Plzeň Evropské hlavní město kultury 2015 ze tří aspektů: jedná se o aspekt marketingový, v rámci něhož jsou popisovány hlavní použité marketingové nástroje z hlediska jejich efektivity a využití. Dalším aspektem je návštěvnost, díky níž lze do určité míry zkoumat úspěšnost akce. Posledním aspektem jsou postoje obyvatel Plzně k samotné akci, tedy jejich vnímání převážně z hlediska organizace a informovanosti. Teoretická část se zabývá komplexním pojmem marketingový management destinace, nechybí ani analýza postojů. V praktické části lze nalézt informace o titulu Evropské hlavní město kultury a zpracování dvou dotazníkových šetření, která se zaměřují na návštěvnost, marketingové činnosti a postoje obyvatel Plzně. Poslední kapitola shrnuje vzniklé závěry a návrhy na zlepšení.
Keywords: marketingový management destinace; Evropské hlavní město kultury; postoje
Thesis title: Pilsen European Capital of Culture
Author: Halamová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Půbalová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This Diploma thesis focuses on the evaluation of the Pilsen European Capital event. The evaluation is based on three aspects: marketing, visit rate and the attitude of the domestic population. The marketing section is focused on the description of the main marketing tools in terms of their efficiency and application. The visit rate is used to measure the success of the event to a certain extent. The attitude of the domestic population is applied to express the meaning of the Pilsen inhabitant approach and information accessibility while being the European Capital of Culture. The theoretical part describes the wide meaning of marketing management of destination and attitudes towards the event in general. The practical part informs about the European Capital of Culture title and the results of two surveys carried out with the stress on marketing, visit rate and the attitude of the domestic population. The final chapter includes the summary of the conclusions and suggestions for future improvement.
Keywords: marketing management of destination; European Capital of Culture; attitudes

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 16. 6. 2016
Date of defense: 7. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54170/podrobnosti

Files for download

    Last update: