Analysis of the marketing activities in nonprofit organization INEX-SDA

Thesis title: Analýza marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA
Author: Müllerová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Polcar, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést analýzu jednotlivých marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu, která by vedla ke zvýšení povědomí o tomto sdružení. Samotná práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickým vymezením marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána samotná organizace INEX-SDA, jednotlivé prvky jejího marketingového mixu a je zde proveden marketingový výzkum. S využitím analýzy marketingových aktivit jsou zde získány informace, které společně s teoretickými poznatky vedou k doporučením vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace.
Keywords: Marketingová komunikace; Marketing; Nezisková organizace
Thesis title: Analysis of the marketing activities in nonprofit organization INEX-SDA
Author: Müllerová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Polcar, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze marketing activities of nonprofit organization INEX-SDA and make recommendations relating to the marketing mix which would increase awareness of this foundation and also increase voluntary help from the public. The thesis is divided into two parts. First part deals with theoretical definition of marketing and its specifics related to the nonprofit sector. The theoretical part is followed by a practical part in which organization INEX-SDA and the individual elements of the marketing mix are specified. In this part there was also done marketing research. With the analysis of marketing activities information is obtained which together with the theoretical knowledge leads to recommendations relating to the marketing activities of this non-profit organization. The thesis ends with an overall summary.
Keywords: Marketing; Marketing communication; Non-profit organization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 5. 2015
Date of submission: 30. 11. 2016
Date of defense: 7. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53127/podrobnosti

Files for download

    Last update: