Bonduelle launch a new product on the Czech market
Thesis title: | Uvedení nového produktu Bonduelle na český trh |
---|---|
Author: | Černohorská, Karolína |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Vávra, Oldřich |
Opponents: | Hanousková, Kristina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce je zaměřena na oblast současného brand marketingu, který se v dnešních dnech stále více potýká s přesyceností trhu a s ním narůstající konkurencí. Marketing se tak stává jednou z nejdůležitějších složek managementu, především u FMCG firem, více než kdy dříve.
V teoretické části diplomové práce se budu zabývat klíčovými pojmy z oblasti marketingu a podrobně popisovat marketingový a komunikační mix firem B2C. Dotknu se tématu brand marketing a oblastí s ním spojených, jako je marketingový výzkum, marketingová a komunikační strategie, vycházející z cílů firmy.
V praktické části práce nalezne čtenář podrobný vhled do reálného procesu uvedení novinky na český trh v segmentu sterilované zeleniny na maloobchodní trhy. V první polovině popisuji dosavadní kroky, které se odehrály především v podlinkové marketingové komunikaci. Zmíním současné trendy na trhu se sterilovanou zeleninou a vývoj konkurenčních značek, především pak problém rostoucího vlivu značek privátních. V druhé části podrobně popisuji komunikační mix uváděné novinky a navrhované změny v komunikaci. Na závěr představím návrh nadlinkové marketingové komunikace k uváděnému produktu. |
Keywords: | marketingový mix; marketingová komunikace; komunikační mix |
Thesis title: | Bonduelle launch a new product on the Czech market |
---|---|
Author: | Černohorská, Karolína |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Vávra, Oldřich |
Opponents: | Hanousková, Kristina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis is focuse on contemporary brand marketing, which these days is increasingly facing with oversupply and increasing competition. More than ever before, marketing is becoming the most important components of the company management, especially in FMCG companies.
In the theoretical part I deal with the key concepts of marketing and describe in detail the marketing and the communication mix of B2C companies. I will get to the topic of brand marketing and the areas associated with it, such as marketing research, marketing and communications strategies based on business objectives.
In the practical part the reader will get a chance to see the detailed proces of new product launch onto the Czech market within the canned vegetables segment and the retail chain. In the first half I will describe the product launch and the steps taken with regards to communication. I will describe the current market trends within the pickled vegetable´s market and the development of competitive brands, especially the problem of the growing influence of private labels. The second part will describe the communication mix of the launched novelty and the proposed changes based on the findings. At the end I will propose the new ATL support for the novelty |
Keywords: | marketing communication; marketing mix; communication mix |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 5. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 30. 11. 2016 |
Date of defense: | 1. 2. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/57798/podrobnosti |