Gender Differences in Response to Sales Promotion

Thesis title: Gender Differences in Response to Sales Promotion
Author: Solilyak, Maryna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
Today, more and more similar products in one product line appear on store shelves, and buying decisions have become more complicated for the consumer. Despite this, producers have a clear vision that one of the most effective tools that can be used to distinguish their products is sales promotion. Nevertheless, every customer is unique, and the responses to sales promotion tools differ as well. The reason for sales promotion campaigns success depends on the depth of understanding of consumer behaviour. In order to create a successful communication campaign, marketers should be aware in the best ways of reaching the desired consumers. In this work we will take a look at the gender differences in consumer behaviour. In particular, we would like to see different responses toward men and women toward sales promotion campaigns.
Keywords: Sales Promotion; Decision-Making Process; Consumers Behaviour; Gender Differences; Gender Roles
Thesis title: Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Author: Solilyak, Maryna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.
Keywords: rozdíly mezi pohlavími; chování spotřebitelů; prodejní pobídky

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2015
Date of submission: 15. 5. 2016
Date of defense: 3. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54600/podrobnosti

Files for download

    Last update: