Marketing and communication strategy of Spotify streaming service

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie pro streamovací službu Spotify
Author: Petlach, Radim
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza marketingové a komunikační strategie hudební streamovací služby Spotify na českém trhu a následná formulace návrhů a doporučení za účelem vylepšení stávající strategie. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V první části jsou s využitím odborné literatury vymezeny základní pojmy související s tématem diplomové práce, jako je marketing, marketingový mix či marketingová a komunikační strategie. V praktické části je čtenáři představena hudební streamovací služba Spotify včetně jejího marketingového, komunikačního mixu a analýzy konkurence. Praktickou část uzavírá výzkum trhu, který byl proveden formou dotazníkového šetření. Poznatky z tohoto primárního zdroje doplněné o zdroje sekundární, jsou základem pro formulaci souboru doporučení vedoucí k vylepšení stávající marketingové a komunikační strategie streamovací služby Spotify na českém trhu.
Keywords: Spotify; komunikační strategie; marketingová strategie; streamovací služba; výzkum trhu; komunikační mix; marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketing and communication strategy of Spotify streaming service
Author: Petlach, Radim
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this Masters`s Thesis is an analysis of marketing and communication strategy of Spotify, the music streaming service, and subsequent presentation of proposals and recommendation with the aim to improve existing strategy. The thesis consists of theoretical and practical part. In the theoretical part, basic terms such as marketing, marketing mix, marketing and communication strategy, are defined. In the practical part, streaming service Spotify, its marketing and communication mix and competitors analysis, are described. A substantial part of this thesis is own market research in a form of a survey. Findings and results derived from primary and secondary sources help the author to draw conclusions and provide recommendation for improvement of existing marketing and communication strategy of Spotify in the Czech Republic.
Keywords: marketing mix; marketing strategy; Spotify; market research; communication mix; communication strategy; SWOT analysis; streaming service

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2016
Date of submission: 15. 12. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56097/podrobnosti

Files for download

    Last update: