Proposed marketing strategy of a low-cost airline

Thesis title: Návrh marketingové strategie low cost letecké společnosti
Author: Khomutova, Sofia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se věnovala návrhu marketingové strategie pro nízkonákladovou aerolinku SparrowJet. V první části práce je představeno nezbytné teoretické minimum pro vypracování marketingového plánu. Navazuje pak druhá kapitola o trhu letecké dopravy s důrazem na nízkonákladovou leteckou dopravu.  V závěru teoretické části se věnuje marketingovému mixu v dopravě. V praktické části je nejprve představena situační analýza, kde kromě PEST analýzy a Porterové analýzy 5 sil je provedena analýza konkurence a analýza zákazníků. Na závěr je předložen návrh marketingové strategie, který obsahuje základní strategie S-T-P a marketingový mix.
Keywords: Nízkonákladová aerolinka; Marketingová strategie; Marketingový mix; Aerolinka; PEST analýza; Situační analýza; Porterova analýza pěti sil
Thesis title: Proposed marketing strategy of a low-cost airline
Author: Khomutova, Sofia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
My Master thesis focuses on the design of the marketing strategy of a low-cost airline SparrowJet. The first chapter of the theoretical parts contains the required basics of theoretical information necessary to develop a marketing plan. In the second chapter is an analysis of the air transportation market with an emphasis on the low-cost segment. The final chapter of the theoretical part is dedicated to the marketing mix in the transportation. The practical part of my thesis begins with the situation analysis, which includes: the PEST analysis, Porters five forces analysis, a competition analysis and a customer analysis. My work is concluded with a complete proposal of a marketing strategy for the airline, including both basic strategy of S-T-P and a marketing mix.
Keywords: Marketing strategy; Airline; Porters five forces analysis; Situation analysis; Low-cost airline; Marketing mix; PEST analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2016
Date of submission: 15. 1. 2017
Date of defense: 19. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56496/podrobnosti

Files for download

    Last update: