Marketing mix of the fitness centre

Thesis title: Marketingový mix fitness centra
Author: Choutková, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vymezit a zhodnotit marketingový mix fitness centra World Gym Fitness Group a.s. a doporučit změny, které by zvýšily efektivitu marketingového mixu. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitola a zaměřuje se na téma marketingový mix služeb a marketingové prostředí. Výzkumná část je stěžejním výstupem diplomové práce a je založena na metodě přímého pozorování. V rámci praktické části byl proveden výzkum. Cílem bylo zjistit jaké je poslání společnosti a spokojenost klientů. Obsahem praktické části je nejdříve obecná charakteristika společnosti World Gym Fitness. Další kapitoly se zaobírají jednotlivými složkami marketingového mixu fitness centra, mezi něž patří služby, cena, propagace, distribuce, materiální prostředí a lidé. V závěru práce jsou všechny poznatky shrnuty do SWOT analýzy a jsou navržena doporučení ke zvýšení efektivity marketingového mixu fitness centra.
Keywords: služby; marketingový mix; fitness centrum
Thesis title: Marketing mix of the fitness centre
Author: Choutková, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to define and evaluate the marketing mix of the fitness centre World Gym Fitness Group Inc. and to recommend changes that would increase the efficiency of the marketing mix. The theoretical part is divided into two chapters and focuses on marketing mix of services and marketing environment. Within the crucial practical part there has been run a research to determine the mission of the company and clients´ satisfaction. The research is based on direct observation. The practical part contains at first general characteristics of the World Gym company. The next chapters are focused on the individual parts of the marketing mix of the fitness centre. The marketing mix includes services, price, promotion, distribution, physical environment and people. At the end all findings are summarized in the SWOT analysis and recommendations are designed to increase the efficiency of the marketing mix of the fitness centre.
Keywords: srvice; marketing mix; fitness centre

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2015
Date of submission: 1. 2. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51131/podrobnosti

Files for download

    Last update: