Strategic analysis of a company RIO Media a.s

Thesis title: Strategická analýza firmy RIO Media a. s
Author: Sláma, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je provedení strategické analýzy firmy RIO Media, a.s. Analýza je provedena za období 2011-2015 s přihlédnutím k jiným obdobím, kde to je přínosné. Analýza je provedena skrze externí analýzu, obohacenou o interní vstupy. Samotná analýza je rozdělena na část zabývající se teoreticko-metodologickými východisky, kde objasňuji jednotlivé použité pojmy, metody a jejich užitou formu. Na ní navazuje část praktická, která navazuje na část předchozí a užívá tyto metody v praxi. Také analyzuje současné vývojové trendy a významné výstupy jsou zpracovány částečně ve SWOT analýze a v závěru práce. Přínosem práce je zjištění pozice firmy v rámci odvětví a doporučení pro další zlepšování této pozice.
Keywords: konkurenceschopnost; interní analýza; externí analýza; strategická analýza; RIO Media
Thesis title: Strategic analysis of a company RIO Media a.s
Author: Sláma, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Bachelor's Thesis is to undertake a strategic analysis of the company RIO Media, a.s. The analysis is performed for the period of 2011-2015 with regard to other periods, where it is beneficial. The analysis is done through external analysis, enriched with internal inputs. The analysis is divided into two main sections. First is dealing with theoretical and methodological approaches, which explain the various terms used, methods and their application form. Second part is practical, which builds on the previous section and uses these methods in practice. It also analyzes current trends and significant outputs are processed partly in the SWOT analysis and fully processed at the conclusion. The benefit of this work is to determine the company's position within the industry and to form recommendations for further improvement in this position.
Keywords: competitiveness; internal analysis; external analysis; Strategic analysis; RIO Media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2016
Date of submission: 7. 12. 2016
Date of defense: 10. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58916/podrobnosti

Files for download

    Last update: