Problematics of hotels promotion and analysis of specific hotel

Thesis title: Problematika propagácie hotelov a analýza konkrétneho hotela
Author: Juríčková, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Jenčková, Jiřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá problematikou propagácie v oblasti hotelierstva. Po definovaní teoretických znalostí, sú poznatky preukázané na konkrétnom praktickom príklade, na medzinárodne známom hoteli v Prahe. Praktická časť zahŕňa samotnú analýzu propagácie vybraného hotela, pričom dôraz je kladený predovšetkým na komunikáciu na sociálnych sieťach. Následne je táto propagácia porovnaná s konkurenčným hotelom, na základe čoho, sú v závere vyvodené návrhy a odporúčania na propagačnú kampaň hotela.
Keywords: hotel; on-line marketing; marketingová komunikácia; sociálne siete
Thesis title: Problematika propagace hotelů a analýza konkrétního hotelu
Author: Juríčková, Kristína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Jenčková, Jiřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou propagace v oblasti hotelnictví. Po definování teoretických znalostí, jsou poznatky prokázané na konkrétním praktickém příkladu, na mezinárodně známém hotelu v Praze. Praktická část zahrnuje samotnou analýzu propagace vybraného hotelu, přičemž důraz je kladen především na komunikaci na sociálních sítích. Následně je tato propagace porovnána s konkurenčním hotelem, na základě čeho, jsou v závěru vyvozeny návrhy a doporučení na propagační kampaň hotelu.
Keywords: marketingová komunikace; sociální sítě; hotel; on-line marketing
Thesis title: Problematics of hotels promotion and analysis of specific hotel
Author: Juríčková, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Jenčková, Jiřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diploma thesis deals with the problematics of promotion in the hotel industry. After defining theoretical knowledge, it is demonstrated on specific practical example, the internationally known hotel in Prague. The practical part includes an analysis of the actual promotion of the selected hotel, where the emphasis is put primarily on communication on social networks. Subsequently, this promotion is compared to competing hotel. At the end, on the basis of the conclusions, there are presented recommendations and proposals for the marketing campaign of the hotel.
Keywords: social networks; hotel; on-line marketing; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2016
Date of submission: 11. 12. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56424/podrobnosti

Files for download

    Last update: