Marketing strategy adaptation of Chipotle in Czech markets

Thesis title: Adaptace marketingové strategie společnosti Chipotle na českém trhu
Author: Hofmannová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Janecký, Vlastimil
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá fastfoodovým řetězcem Chipotle, známým především ve Spojených státech amerických, a jeho potenciálním vstupem na český trh. Analyzuje marketingovou strategii společnosti a řeší její adaptaci pro český trh. Konkurenční výhodou společnosti je používání lokálních bio surovin, proto ve své diplomové práci zkoumám zájem Čechů o mexickou kuchyni a udržitelný rozvoj. Cílem mé diplomové práce je analýza marketingové strategie mexického fast foodového řetězce Chipotle a následná adaptace marketingového mixu na českém trhu.
Keywords: Chipotle; Mezinárodní marketingová strategie; Fast Food
Thesis title: Marketing strategy adaptation of Chipotle in Czech markets
Author: Hofmannová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Janecký, Vlastimil
Thesis language: Česky
Abstract:
This Diploma thesis deals with chain of fast food restaurants named Chipotle, which is predominantly known in the United States of America, and its potential entry into the Czech market. The thesis analyzes the marketing strategy of the company and applies its adaptation for the Czech market. The competitive advantage of the company is using local organic raw ingredients of high quality; therefore, the thesis examines the Czech people´s interest in Mexican cuisine as well as issues of sustainable development. The aim of the thesis is to analyze the marketing strategy of the chain of restaurants with Mexican fast food and subsequently to apply the adaptation of the marketing mix to the conditions at the Czech market.
Keywords: Chipotle; Fast Food; International Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2016
Date of submission: 15. 1. 2017
Date of defense: 19. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56212/podrobnosti

Files for download

    Last update: