Italy - the potential market for further foreign expansion of the Storyous company

Thesis title: Potenciál italského trhu pro rozvoj internacionalizace společnosti Storyous
Author: Hlubučková, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Izera, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Restaurace, bary či kavárny budou vždy rozvíjet společenskou interakci a jsou tedy nezbytným prvkem v životě každého člověka. V jakékoliv světové zemi je to místo pro setkání lidí a komunikaci. Firma Storyous pomáhá poskytováním intuitivního pokladního systému podnikům docílit příjemné atmosféry v podnicích nejen v České republice, ale i v Polsku. Jelikož má již zkušenosti s elektronickou evidencí, hledá firma další zahraniční trh pro svou expanzi. Cílem práce bude zanalyzovat italský trh v oblasti gastronomických služeb a kvalifikovat a kvantifikovat základnu potenciálních zákazníků. Zároveň bude představena struktura konkurence a vzorek konkrétních konkurentů. Na základě provedené PEST analýzy a analýzy pomocí Porterova modelu pěti sil autorka navrhuje načasování pro vstup a představuje hrubý odhad počátečních nákladů společně s odhadem míry adaptace produktu. V závěru práce autorka navrhuje další postup detailnější analýzy.
Keywords: pokladní systém; sektor gastronomie; zahraniční expanze
Thesis title: Italy - the potential market for further foreign expansion of the Storyous company
Author: Hlubučková, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Izera, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Restaurants, bars or cafés will always serve as places for social interaction and so they are an essential part of human life. In each country around the world, it is a place for meeting people and communication. The mission of Storyous company is to help its clients to create a pleasant atmosphere in their food service business by providing next generation POS system not only in the Czech Republic but also in Poland. The company has already experience with the electronic sales reporting that brings considerations about another international market for its expansion. The aim of the thesis is to analyze the Italian market, mainly the sector of gastronomy services and qualify and quantify the customer base in Italy. At the same time, the structure of competitors along with a brief sample of them will be introduced. The timing for the Italian market entry, the gross initial costs and the rate of product adaption will be discussed on the basis of PEST analysis and Porter Five strenghts model analysis. In the conclusion author of the thesis recommends further steps for more detailed analysis.
Keywords: point of sale system; foreign market expansion; gastronomy sector

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2016
Date of submission: 9. 12. 2016
Date of defense: 12. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55710/podrobnosti

Files for download

    Last update: