A comparison of B2B marketing tools of selected pharmaceutical distributors

Thesis title: Porovnání B2B marketingových nástrojů u vybraných distributorů léčiv
Author: Vanková, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá porovnáním B2B marketingových nástrojů největších distributorů léčivých přípravků na českém trhu. Společnost Alliance Healthcare je jedním z předních distributorů v této oblasti a ráda by zvýšila svůj obrat a získala nové zákazníky. Cílem práce je definovat marketingové nástroje všech distributorů léčiv, vytvořit dotazníkové šetření na toto téma, které bude zasláno zákazníkům firem, a zjistit z něj, jak jsou nástroje jednotlivých distributorů hodnoceny lékárnami a jaké postavení má oproti svým konkurentům společnost Alliance Healthcare. Po vyhodnocení dotazníku následují doporučení, která firmě Alliance Healthcare mohou pomoci v dosažení jejího cíle.
Keywords: marketingový výzkum; marketingový mix; lékárny; farmaceutický průmysl; distributoři léčiv
Thesis title: A comparison of B2B marketing tools of selected pharmaceutical distributors
Author: Vanková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with a comparison of B2B marketing tools of the biggest pharmaceutical distributors on the Czech market. Alliance Healthcare is one of the leading distributors in this area and would like to increase its turnover and gain new clients. The aim of the thesis is to define marketing tools of all pharmaceutical distributors, make a questionnaire based on this topic that will be sent to customers of the biggest companies and find out how the particular tools are evaluated by the pharmacies and what the position of Alliance Healthcare in comparison to its competitors is. After the evaluation of the questionnaire recommendations that could help Alliance Healthcare to reach its goal follow.
Keywords: marketing mix; marketing research; pharmaceutical industry; pharmaceutical distributors; pharmacies

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 9. 2015
Date of submission: 16. 12. 2016
Date of defense: 12. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53839/podrobnosti

Files for download

    Last update: