Analysis of communication strategy of Red Bull Czech Republic

Thesis title: Analýza komunikační strategie společnosti Red Bull ČR
Author: Syrovátková, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Homolka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na analýzu komunikační strategie společnosti Red Bull Česká republika s.r.o., a to konkrétně na reklamu, komunikaci na místě prodeje, public relations a mediální komunikaci, opinion leaders program, event marketing a digitální komunikaci. Vycházela jsem z globální komunikační strategie, kterou reprezentuje Red Bull Media House a zkoumala jsem, jakým způsobem je tato strategie implementována na lokální úrovni. Pro tuto analýzu bylo také nezbytné analzyovat trh energetických nápojů v České republice, jak si stojí v rámci kategorie nealkoholických nápojů a jakou pozici na něm zaujímá Red Bull. Na základě těchto analýz jsem zhodnotila pozitiva, negativa a doporučila možná zlepšení.
Keywords: komunikační mix; komunikační strategie; content marketing; Red Bull; energetický nápoj
Thesis title: Analysis of communication strategy of Red Bull Czech Republic
Author: Syrovátková, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Homolka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
In my thesis I focused on the analysis of communication strategy of Red Bull Czech Republic, specifically on advertising, communication at the point of sale, public relations and media communications, opinion leaders program, event marketing and digital communications. I started from global communication strategy represented by Red Bull Media House and I have examined, how this strategy is implemented at local level. For this analysis, it was also necessary to analyze market of energy drinks in the Czech Republic, as it stands under the category of soft drinks and what position takes Red Bull. Based on these analyzes, I evaluated pros, cons and suggested possible improvements.
Keywords: communication strategy; content marketing; communication mix; Red Bull; energy drink

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2015
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53423/podrobnosti

Files for download

    Last update: