Marketing communication of brand L’Oréal Paris

Thesis title: Marketingové komunikace značky L´Oréal Paris
Author: Nguyen, Thanh Hang
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Stašková, Diana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací značky Loréal Paris v rámci dekorativní kosmetiky. V teoretické části jsou popsány marketingové, komunikační strategie a nástroje. Dále co je to značka, jaké má hodnoty a prvky. Praktická část se zaměřuje na světový kosmetický trh a analýzu českého dekorativního trhu. Nechybí ani představení společnosti Loréal a jejího portfolio. Seznámíme se značkou Loréal Paris a jejími produktovými řadami. V práci se setkáme se SWOT analýzou a konkurenční analýzou značky. Poté jsou rozebrány stávající komerční komunikace. V práci se provádí a vyhodnotí marketingový výzkum na vnímání značky Loréal Paris. Práce je návrhy a doporučení pro dekorativní značku Loréal Paris.
Keywords: marketing; brand image; LOréal Paris
Thesis title: Marketing communication of brand L’Oréal Paris
Author: Nguyen, Thanh Hang
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Stašková, Diana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis is focused on marketing communication of a brand Loréal Paris in decorative cosmetics. Marketing strategy and commercial communications mix is described in theoretical part. As well as what brand stands for, what values does is hold and other brand elements. Practical part is aimed on international cosmetics market and analysis of Czech decorative cosmetics market. Thesis also covers introduction of Loréal company and its portfolio. We will have a chance to get to know Loréal Paris brand a bit better, together with its product range. SWOT analysis and competitors analysis is conducted as well. Afterwards current commercial communication of a brand is defined. At the end we pay attention to marketing research focused on perception of the brand. Finally, proposals and recommendations for the brand are developed.
Keywords: marketing; brand image; Loréal Paris

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2016
Date of submission: 9. 12. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56530/podrobnosti

Files for download

    Last update: