Cunsumer behavior of Neoluxor customers in charity support point of view

Thesis title: Spotřební chování zákazníků Neoluxoru, s.r.o. s aspektem podpory charitativní činnosti
Author: Bíbová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění převládajících faktorů spotřebního chování zákazníků Neoluxoru, s.r.o. a vliv podpory nadací v jejich rozhodovacích procesech. Východiskem pro rozhodování zákazníků je postoj k neziskovému sektoru obecně. Teoretická část popisuje charakteristiky stěžejních činností a pojmů, které se následně využívají v části praktické. Prolínání ziskového a neziskového sektoru v rámci práce vyžaduje rozlišit chápání marketingu v jednotlivých smyslech pojetí. Do strategie tržního subjektu (Neoluxor) i neziskových nadací (TERIBEAR, Konto Bariéry, ADRA) vstupuje společenská odpovědnost jako ovlivňující faktor. Praktická část selektuje užitečné informace sekundárních výzkumů a současně s výsledky vlastního dotazníkového šetření utváří představu o dominantech v rozhodování aktuálních i potenciálních zákazníků. Práci uzavírá zhodnocení výsledků všech výzkumů a na nich založené doporučení k efektivnější spolupráci nadací se spotřebitelským trhem v rámci sítě knihkupectví Neoluxor.
Keywords: reklamní předměty; marketingový výzkum; rozhodování spotřebitele; spotřební chování; neziskový sektor
Thesis title: Cunsumer behavior of Neoluxor customers in charity support point of view
Author: Bíbová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the thesis is to learn the dominant factors of consumers behaviour of Neoluxor customers and the influence of institution support in their determination processes. The starting point for customer decisions is the attitude towards the nonprofit sector in general. The theoretical part describes the characteristics of the fundamental activities and terms which are used further in the practical part. The crossing of profit and nonprofit sector in the thesis requires to differentiate understanding of marketing in individual points of view. Corporal responsibility becomes an influencing factor in the strategy of both profit (Neoluxor) and nonprofit organizations (TERIBEAR, Konto Bariéry, ADRA). The practical part selects useful information of secondary research and also, with the results of the questionare, it makes the image of the dominating features of decision making of present and potential customers. The thesis is concluded by the evaluation of results of the research and recommends a more effective cooperation of institutions with the market using Neoluxor network.
Keywords: marketing research; non-profit sector; decision proces of consumer; consumer behavior; promotional items

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 7. 12. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56362/podrobnosti

Files for download

    Last update: