Cultural Standards of New Zealand

Thesis title: Kulturní standardy Nového Zélandu
Author: Sládek, František
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikace novozélandských kulturních standardů z českého pohledu. Tyto standardy pak mohou společně s dalšími druhy interkulturního tréninku pomáhat českým obchodníkům, manažerům nebo podnikatelům, kteří pojedou pracovně na Nový Zéland nebo budou jednat s novozélandskými partnery. Identifikace novozélandských kulturních standardů je základním předpokladem pro efektivní komunikaci s Novozélanďany. Teoretická část práce se zabývá zejména vysvětlováním pojmů jako je kultura, sociální interakce nebo interkulturní dimenze. Praktická část je věnována základní charakteristice Nového Zélandu, novozélandské kultuře a společenské a obchodní etiketě. Jádrem celé práce je empirická část, kde se pomocí výzkumu snažím identifikovat novozélandské kulturní standardy z českého pohledu.
Keywords: kultura; interkulturální komunikace; kulturní standardy; Nový Zéland; kulturní dimenze
Thesis title: Cultural Standards of New Zealand
Author: Sládek, František
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis is focused on cultural standards of New Zealand. The main aim of this thesis is to define cultural standards of New Zealand and compare them with the theory. The first part of the diploma thesis is focused on theory of culture, cultural dimensions and standards, as well as different concepts of cultural dimensions applied on the Czech and New Zealand culture. The practical part describes the basic characteristics of the country, political and economical system, business dealings and diplomatic protocol. The last part is based on empirical research and defines cultural standards of New Zealand from the Czech perspective.
Keywords: New Zealand; culture; cultural dimensions; intercultural communication; cultural standards

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2016
Date of submission: 31. 12. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56340/podrobnosti

Files for download

    Last update: