Online propagation of a small e-commerce

Thesis title: Online propagace malého internetového obchodu
Author: Purnochová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce s názvem Online propagace malého internetového obchodu se zabývá problematikou propagace internetového obchodu na internetu a vytvořením komunikačního mixu online. V první části práce stručně nastiňuje teorii online marketingu. První kapitola definuje pojem marketing, představuje jeho cíle a komunikační mix na internetu, popisuje také statistiky spojené s využíváním internetu a internetovou reklamou v České republice. Druhá kapitola práce se již zaměřuje na praktickou aplikaci vybraných forem propagace na modelový internetový obchod prodávající sportovní oblečení. Poslední kapitola se poté věnuje vyhodnocení jednotlivých částí online komunikačního mixu, porovnání placených druhů propagace s ohledem na objednávky a návštěvnost obchodu a sestavení doporučení, která by mohla být přínosná pro internetové obchody se srovnatelnou charakteristikou.
Keywords: Online marketing; propagace; internet; komunikační mix na internetu; internetový obchod; případová studie
Thesis title: Online propagation of a small e-commerce
Author: Purnochová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This dissertation titled Online propagation of a small e-commerce is focused on the propagation of the e-commerce on the Internet and on the online communication mix creation. At the beginning it briefly outlines the online marketing theory. The first chapter defines the term marketing and shows its targets, presents communication mix on the Internet, then it describes the czech statistics of the use of the internet and of online promotion. The second chapter is then focused on the application of some forms of propagation to the model e-commerce, which is selling sports clothes. The last part of the dissertation evaluates particular parts of the online communication mix and compares the paid promotion with regard to the orders and to the e-commerce attendance. In the end there are drawn up some recommendations, which could be useful for some similar e-commerces.
Keywords: the Internet; case study; Communication Mix on the Internet; e-commerce; propagation; Online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2015
Date of submission: 1. 1. 2017
Date of defense: 6. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53645/podrobnosti

Files for download

    Last update: