Impact Analysis of Music Events of Selected Beverage Brands

Thesis title: Analýza dopadu hudebních eventů pro vybrané nápojové značky
Author: Holas, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Obdržálek, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce poukazuje na to, jakým způsobem využívají některé nápojové společnosti hudební eventy ke komunikaci se zákazníky a jak event marketing přispívá ke zvyšování povědomí o značce v rámci široké veřejnosti. Teoretická část se zabývá marketingovou a komerční komunikací, dále je zaměřena na event marketing a jeho vztah ke značce. V praktické části analyzuji na základě vlastního výzkumu provedeného formou dotazníku, zda mají eventy vliv na koncového spotřebitele ve vnímání jejich značky. Tuto analýzu doplňuji expertním rozhovorem se zástupcem značky Jägermeister, na který navazuji názory několika dalších lidí z oboru, kteří nabídli svůj pohled na věc z druhé strany.
Keywords: event marketing; nápojové značky; spotřebitel
Thesis title: Impact Analysis of Music Events of Selected Beverage Brands
Author: Holas, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Obdržálek, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis Impact Analysis of Music Events of Selected Beverage Brands describes the way certain beverage companies use music events to communicate with customers and how event marketing contributes to raising public awareness. The theoretical part focuses on marketing and commercial communication and also on event marketing and its relation to a brand. In the practical part, which is based on a research conducted by means of a questionnaire, the impact of events on end consumer's brand perception is analysed. This analysis is accompanied by an expert interview with a Jägermeister representative, followed by opinions of other professionals who give their point of view.
Keywords: event marketing; beverage brands; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2015
Date of submission: 11. 12. 2015
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53514/podrobnosti

Files for download

    Last update: