Positioning of selected product

Thesis title: Positioning vybraného výrobku
Author: Čubíková, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své diplomové práci "Positioning vybraného výrobku" jsem se zaměřila na analýzu pozice výrobku CEWE fotokniha od společnosti Fotolab na českém trhu v rámci jeho konkurence. V teoretické části je vysvětlen pojem marketingu, marketingový mix 7P, SWOT analýza, positioning, značka a kvantitativní a kvalitativní výzkum. Praktická část diplomové práce představuje společnost Fotolab a její tři hlavní konkurenty na trhu. V této části jsou všechny společnosti srovnány na základě rozšířeného marketingového mixu. Společnost Fotolab je hodnocena v rámci SWOT analýzy. Praktická část je však založena na dotazníkovém šetření a individuálních rozhovorech, ze kterých v závěru práce vzejde doporučení pro danou společnost.
Keywords: Marketingový mix; Marketing; CEWE Fotokniha; Fotolab; Kvalitativní výzkum; Kvantitativní výzkum; Positioning; SWOT analýza; Značka
Thesis title: Positioning of selected product
Author: Čubíková, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
In my diploma thesis "Positioning of selected product" I focused on analysis of the positioning of the product CEWE photobook from Fotolab on the Czech market in the context of its competition. The theoretical part explains the concept of marketing, marketing mix 7P, SWOT analysis, positioning, brand and quantitative and qualitative research. The practical part presents the company Fotolab and its three main competitors in the market. In this part, all companies are compared on an extended marketing mix 7P. The Fotolab company is evaluated in the context of a SWOT analysis. The practical part is based on questionnaires and individual interviews, from which the recommendations will come for the company in the conclusion.
Keywords: Qualitative research; Quantitative research; SWOT analysis; Brand; Positioning; Marketing; Fotolab, ; CEWE Photobook; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53337/podrobnosti

Files for download

    Last update: