Event marketing Birell

Thesis title: Event marketing značky Birell pro rok 2017
Author: Kolda, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Tereková, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá event marketingovou strategií značky Birell, která zaujímá vedoucí pozici na trhu v České republice v prodeji nealkoholického piva. V rámci budování nové image se značka podílí na celé řadě sportovních eventů. Tím se snaží zvyšovat povědomí o značce a budovat si určitou reputaci u spotřebitelů. Hlavním cílem práce je vytvoření eventového plánu na rok 2017. Dílčím cílem práce je navrhnout úpravy v již existující eventové strategii. Teoretická část je věnována začlenění event marketingu do komunikačního mixu společnosti a základní typologii. Dále jsou popsány všechny procesy v rámci plánování, exekuce a vyhodnocení eventů. V praktické části je prezentován vlastní výzkum a tvorba hodnotících kritérií určených k posouzení nabídek na rok 2017.
Keywords: Pivo; Značka; Komunikace; Birell; Event marketing
Thesis title: Event marketing Birell
Author: Kolda, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Tereková, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
The work deals with the event marketing strategy of Birell that holds a leading market position in the Czech Republic in the sale of non-alcoholic beer. As part of building a new brand image Birell participates in a number of sports events. By trying to raise brand awareness and build a reputation among consumers. The main goal is to create event plan for 2017. The operational objective is to propose adjustments to the existing event strategy. The theoretical part is devoted to the integration of event marketing communication mix and basic typology. Then it describes all processes in the planning, execution and evaluation of events. There is presented a research in the practical part as well as creation of evaluation criteria used to assess bids for the year 2017.
Keywords: Communication; Brand; Birell; Event marketing; Beer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2015
Date of submission: 4. 12. 2016
Date of defense: 19. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51640/podrobnosti

Files for download

    Last update: