Foreign market entry strategy

Thesis title: Strategie vstupu na zahraniční trh
Author: Kalista, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na problematiku výběru vhodného trhu pro zahraniční expanzi podnikatelského projektu. Její hlavní částí je stanovení správné strategie vstupu na zahraniční trhy, která se skládá z internacionalizační strategie, strategie volby vstupu na zahraniční trh a strategie mezinárodního podnikového řízení. Na základě této strategie pak byla určena kritéria pro hodnocení potenciálu vybraných trhů, která byla následně použita při jejich analýze.
Keywords: Internacionalizace; Strategie; Zahraniční trhy
Thesis title: Foreign market entry strategy
Author: Kalista, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focusing on problem of choosing the right foreign market for international expansion of a small company. It's main part is about setting the right foreign market entry strategy, that comprises of internationalization strategy, market entry mode strategy and international management strategy. On the basis of this strategy were set the criteria for evaluating target market's potential, and they were also immediately used in analysis of two pre-chosen markets.
Keywords: Internationalization; Strategy; Foreign Market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2014
Date of submission: 20. 4. 2015
Date of defense: 25. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49718/podrobnosti

Files for download

    Last update: