The male and female identity in contemporary society with focus on advertising

Thesis title: Mužská a ženská identita v súčasnej spoločnosti so zameraním na reklamu
Author: Molnárová, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou mužskej a ženskej identity v súčasnej spoločnosti, pričom jej užším zameraním je jej zobrazenie v televíznych reklamách. Cieľom práce je realizácia obsahovej analýzy, zameranej na zobrazenie postáv mužov a žien v televíznych reklamách. Teoretická časť práce pozostáva zo štyroch kapitol. Prvá kapitola popisuje všeobecné teoretické východiská, z ktorých práca vychádza. Druhá a tretia kapitola sa zaoberá špecifikami mužskej a ženskej identity. Štvrtá kapitola opisuje výskumnú metódu obsahovej analýzy a predkladá cieľ výskumu a stanovené hypotézy. Analytická časť práce skúma zobrazenie mužov a žien v televíznych reklamách v dvoch rovinách - v rovine hlavných postáv, ako aj v rovine reklám. Záverečná časť analytickej časti interpretuje zistené výsledky analýzy.
Keywords: gender; genderové stereotypy; televízna reklama; mužská a ženská identita
Thesis title: Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na reklamu
Author: Molnárová, Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mužské a ženské identity v současné společnosti, přičemž jejím užším zaměřením je její zobrazení v televizních reklamách. Cílem práce je realizace obsahové analýzy, zaměřené na zobrazení postav mužů a žen v televizních reklamách. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola popisuje obecná teoretická východiska, z kterých práce vychází. Druhá a třetí kapitola se zabývá specifiky mužské a ženské identity. Čtvrtá kapitola popisuje výzkumnou metodu obsahové analýzy a předkládá cíl výzkumu a stanovené hypotézy. Analytická část práce zkoumá zobrazení mužů a žen v televizních reklamách ve dvou rovinách - v rovině hlavních postav i v rovině reklam. Závěrečná část analytické části interpretuje zjištěné výsledky analýzy.
Keywords: mužská a ženská identita; genderové stereotypy; gender; televizní reklama
Thesis title: The male and female identity in contemporary society with focus on advertising
Author: Molnárová, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis deals with male and female identity in contemporary society, with narrower focus on its presentation in television commercials. The aim of the work is the realization of content analysis, aiming at depicting the characters of men and women in television commercials. Theoretical part of the thesis consists of four chapters. The first chapter describes the general theoretical basis of this thesis. The second and third chapter deals with the specifics of male and female identity. The fourth chapter describes the research method of content analysis and presents the objectives and research hypotheses. The analytical part of the work examines the representation of men and women in television commercials at two levels - at the level of main characters, and at the level of commercials. The final part of the analytical part interprets the research results of analysis.
Keywords: television advertising; gender stereotypes; male and female identity; gender

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2015
Date of submission: 20. 12. 2016
Date of defense: 30. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52670/podrobnosti

Files for download

    Last update: