Creation and optimalization Facebook campaign for specific e-shop

Thesis title: Založení a optimalizace reklamy na facebooku pro konkrétní e-shop
Author: Karkošová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce s názvem Založení a optimalizace reklamy na Facebooku pro konkrétní e-shop se zabývá marketingovým využitím sociální sítě Facebook se zaměřením na internetový obchod Rodinnebaleni.cz. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o internetovém marketingu, sociálních sítích, Facebooku a reklamě na něm. V praktické části se budu zabývat založením reklamní kampaně pro e-shop rodinnebaleni.cz na Facebooku. Jednotlivé poznatky budou vyhodnoceny podle ukazatele PNO. Z výsledků bude zjištěno, jak jsou jednotlivé reklamní sestavy účinné, a budou vydána doporučení pro optimalizaci vedoucí k nejvyššímu možnému výkonu této kampaně.
Keywords: Facebook; Reklamní sestavy; Optimalizace reklamy; Online marketing; PPC
Thesis title: Creation and optimalization Facebook campaign for specific e-shop
Author: Karkošová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis Creation and optimalization facebook campaign for specific e-shop is about marketing using of social network - Facebook, focusing on e-commerce Rodinnebaleni.cz. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is about the Internet marketing, social networks, Facebook and advertising on it. In the practical part I will deal with the creation of an advertising campaign for e-commerce rodinnebaleni.cz on Facebook. Individual results will be evaluated according to the PNO indicator. According to the results we will see how each ad set is effective. The measures for optimalization leading to the highest possible performance of the campaign gonna be established.
Keywords: Facebook; Online marketing; PPC; Ad sets; Optimalization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 8. 2016
Date of submission: 30. 11. 2016
Date of defense: 18. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59562/podrobnosti

Files for download

    Last update: