Segmentation of the detergent market

Thesis title: Segmentace trhu pracích prostředků
Author: Bulantová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Rudolfová , Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá segmentací trhu pracích prostředků v České republice. Cílem práce je najít diference a podobnosti mezi spotřebiteli a odkrýt takové segmenty, které budou vnitřně homogenní a vnějškově heterogenní, a následné navržení marketingového přístupu k jednotlivým segmentům. Teoreticko-metodologická část práce se věnuje teoretickému vymezení procesu segmentace trhu, přístupy k segmentace a jejími metodami. V této části práce je také vymezen trh pracích prostředků v České republice. Praktická část se zabývá samotnou segmentací trhu, a to jak na základě primárních, tak sekundárních dat. Výsledné segmenty jsou pak podrobně popsány a je pro ně navržen vhodný marketingový přístup k jejich efektivnímu oslovení.
Keywords: faktorová analýza; marketing; shluková analýza; prací prosředky; segment; segmentace trhu
Thesis title: Segmentation of the detergent market
Author: Bulantová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Rudolfová , Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This Masters Thesis is focused on detergent market in the Czech Republic and its market segmentation. The goal of this thesis is to find differences and similarities between consumers and to uncover the segments which are internally homogeneous and externally heterogeneous, and to suggest a marketing approach for each segment. Theoretical part of this thesis is about theoretical explanation of the market segmentation process, different approaches to segmentation and methods of segmentation. There is also a description of the detergent market in the Czech Republic. The analytical part is focused on segmentation process itself. The segmentation is based on both primary and secondary data. The revealed segments are then described in detail. There is a suggested marketing approach how to effectively address each segment.
Keywords: marketing; market segmentation; cluster analysis; segment; factor analysis; detergents

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2016
Date of submission: 15. 12. 2016
Date of defense: 7. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58360/podrobnosti

Files for download

    Last update: