The use of social media in marketing of retail

Thesis title: Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce
Author: Rožková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Březina, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce je analýza a zhodnocení úspěšnosti marketingové strategie na sociálních médiích použité obchodním řetězcem a porovnání působení na sociálních médiích s konkurenčními řetězci a dále formulace doporučení pro analyzovanou společnost pro efektivnější a úspěšnější komunikaci na sociální síti. Teoretická část je zaměřena na představení zkoumané problematiky a představení možností využití sociálních médií pro marketingovou strategii společnosti. Následuje metodická část ukazující použité výzkumné a analytické metody. V praktické části je metodou dotazníkového šetření, konkurenčního srovnání a zároveň obsahovou metodou porovnáno působení analyzované společnosti a její konkurence na sociální síti Facebook. Následně autorka dle výsledků navrhuje doporučení pro lépe hodnocenou komunikaci společnosti se zákazníkem. V závěru práce se nachází zhodnocení práce a okomentování definovaných hypotéz.
Keywords: Facebook; maloobchodní řetězec; sociální média; online marketing
Thesis title: The use of social media in marketing of retail
Author: Rožková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Březina, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of the thesis The use of social media in marketing of retail is to analyze and evaluate success of the marketing strategy in social media used by retail. Comparing the effect of social media with competition and formulation of recommendation for analyzed company in efficient and successful communication on the social media. The theoretical part is focused on examination of performance issues. Also on examination of possibilities in using of social media in marketing strategy. Following methodic part shows used research and analythical methods. In the practical part the survey, competitive comparison and also content analysis is used to compare the effect of the analyzed company and its competitors on the social network, Facebook. Then according to the results of analysis the author suggests recommendations for better assessment of communication with customers by using social media. In conclusion, there is appreciation of the work and commenting defined hypotheses.
Keywords: Facebook; retail; social media; online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2015
Date of submission: 30. 11. 2016
Date of defense: 7. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50914/podrobnosti

Files for download

    Last update: