Repositioning of Birell brand as a tool for potential growth and entry to other categories

Thesis title: Repositioning značky Birell jako nástroj potencionálního růstu a vstupu do nových kategorií
Author: Jáchymovský, Oliver
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kraus, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Positioning je zcela zásadní částí strategického řízení značky a do velké míry rozhoduje o úspěchu značky na daném trhu. V životním cyklu každé značky však může nastat chvíle, kdy současný positioning již není nadále vhodný a značce nepřináší požadované funkce a benefity. V těchto případech je často nutné sáhnout po metodě repositioningu a stávající positioning tak upravit, či vytvořit zcela nový. Cílem této práce je čtenářům detailně nastínit a sestavit ideální postup repositioningu v FMCG prostředí. V teoretické části práce popisuji všechny klíčové části značky a jejího strategického řízení, které úzce souvisí s jejím positioningem. V praktické části pak pomocí metody případové studie značky Birell ukazuji reálný příklad repositioningu z praxe, včetně jeho důvodů a důsledků. V závěru práce je sestaven ideální postup celého procesu, který může sloužit jako základ pro další výzkum či jako návod do budoucna.
Keywords: Positioning; Repositioning; Značka; Řízení značky; Případová studie; Postup
Thesis title: Repositioning of Birell brand as a tool for potential growth and entry to other categories
Author: Jáchymovský, Oliver
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kraus, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Positioning is a key element of brand's strategic management and it is often a driver for success on given market. In every brand's life cycle there can be a moment, where current positioning simply doesn't work anymore, so there is need to reposition the brand to modify the current one or develop a new one. The main goal of this master thesis is to give readers full detail of the whole process of repositioning and to create ideal scenario for this process in FMCG market. I describe all most important parts of the brand and its strategic management related to positioning in the theoretical part. In the practical part I use a method of case study of Birell brand to describe real example of repositioning. This case study also includes reasons and consequences of the repositioning. In conclusion of the thesis, there is compiled ideal scenario of the whole process, that can serve as a basis for further research or as a instruction for future projects.
Keywords: Positioning; Repositioning; Brand; Brand management; Case study; Scenario

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 8. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54688/podrobnosti

Files for download

    Last update: