Effective Use PPC to promote products services on the Internet

Thesis title: Efektivní využití PPC systémů k propagaci výrobků a služeb na internetu
Author: Novotný, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Matějka, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce s názvem Efektivní využití PPC systémů k propagaci výrobků a služeb na internetu je zaměřena na tradičních systémy adwords od Googlu a sklik od Seznamu, zbožových srovnávače a atribuční modely v Google analytics. V teoretické části je nastíněna historie internetu, vývoj online marketingu a jednotlivé marketingové nástroje a formy reklamy. Praktická část je rozdělena dle strategického zaměření jednotlivých kampaní, a to konkrétně na akviziční, výkonové a remarketingové kampaně. V poslední části je porovnání měření konverzí ve zmíněných systémech s Google analytics. Cílem práce je navrhnout vhodné metriky pro vyhodnocování efektivnosti kampaní, reklamních inzerátů i bannerů dle jejich strategického zaměření a správný náhled na měření konverzí.
Keywords: online reklama; atribuční modely; PPC
Thesis title: Effective Use PPC to promote products services on the Internet
Author: Novotný, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Matějka, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis titled Effective Use PPC to promote products services on the Internet is focused on traditional systems AdWords from Google, Sklik from Seznam and attribution models in Google analytics. The theoretical part of the history of the Internet, the development of online marketing individual marketing tools forms of advertising. The practical part is divided according to the strategic focus of the campaign. Acquisition, performance and remarketing campaigns. The last part is the comparison of measurement conversions in these systems with Google Analytics. The aim is to propose suitable metrics for evaluating the effectiveness of campaigns, banner ad and according to their strategic focus right perspective on measurement conversions.
Keywords: PPC; online marketing; attribution models

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2016
Date of submission: 14. 12. 2016
Date of defense: 1. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59571/podrobnosti

Files for download

    Last update: