CSR activities of the chosen brand

Thesis title: CSR aktivity vybranej značky
Author: Marečková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Mihališinová, Varéria
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá aktivitami v oblasti spoločenskej zodpovednosti a hodnotí oblasť tvorby zdieľaných hodnôt značky výrobcu slovenských syrov a syrových špecialít. Cieľom je tieto aktivity dôkladne zanalyzovať, vyhodnotiť, na základe toho navrhnúť ich správnu komunikáciu a ciele do budúcnosti, ktoré nadviažu na súčasné aktivity. Prvá časť sa venuje popisu podstaty konceptu spoločenskej zodpovednosti organizácií (CSR), jeho vzniku, histórii vo svete a v Českej republike. Popísaný je tiež koncept tvorby zdieľaných hodnôt (CSV). Nasledujú trendy komunikácie spoločenskej zodpovednosti na sociálnych sieťach a ďalších on-line médiách. Druhá časť je zameraná predovšetkým na konkrétnu značku, popis jej histórie, hlavných atribútov. Analyzuje prebiehajúce aktivity, obsahuje návrh ich komunikácie a návrh aktivít, ktorým by sa značka mohla venovať v budúcnosti.
Keywords: On-line komunikácia; Spoločenská zodpovednosť organizácií; Tvorba zdieľaných hodnôt
Thesis title: CSR aktivity vybrané značky
Author: Marečková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Mihališinová, Varéria
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti a hodnotí oblast tvorby sdílených hodnot značky výrobce slovenských sýrů a sýrových specialit. Cílem je tyto aktivity důkladně zanalyzovat, vyhodnotit, na základě toho navrhnout jejich správnou komunikaci a cíle do budoucna, které navážou na současné aktivity. První část se věnuje popisu podstaty konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR), jeho vzniku, historii ve světě a v České republice. Popsaný je také koncept tvorby sdílených hodnot (CSV). Následují trendy komunikace společenské odpovědnosti na sociálních sítích a dalších on-line médiích. Druhá část je zaměřena především na konkrétní značku, popis její historie, hlavních atributů. Analyzuje probíhající aktivity, obsahuje návrh jejich komunikace a návrh aktivit, kterým by se značka mohla věnovat v budoucnu.
Keywords: Tvorba sdílených hodnot; Společenská odpovědnost organizací; On-line komunikace
Thesis title: CSR activities of the chosen brand
Author: Marečková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Mihališinová, Varéria
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis is focused on the CSR (Corporate Social Responsibility) activities and evaluates the CSV (Creating Shared Value) activities of the brand producing Slovak cheese and cheese specialties. The aim is to analyse and evaluate them properly, propose the right communication and future goals, that are in line with the current ones. The first part is centred on the description of CSR concept, its establishment, history in the world and in the Czech Republic. The concept of CSV is described next. This is followed by the trends in the communication of CSR on social media and other on-line media. The second part is mostly about the particular brand, its history and main attributes. Already existing activities are analysed, their communication is proposed together with the activities, that should supplement the contemporary ones in the future.
Keywords: Corporate social responsibility; Creating shared value; On-line communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2016
Date of submission: 15. 12. 2016
Date of defense: 1. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59304/podrobnosti

Files for download

    Last update: