Communication strategy of Huawei on social media

Thesis title: Strategie komunikace značky Huawei na sociálních sítích
Author: Slavičínský, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést analýzu komunikace značky Huawei na sociálních sítích a srovnání s konkurenční značkou Samsung. Následně bude vytvořena komunikační strategie, která bude sloužit jako doporučení pro značku Huawei, jak komunikovat na sociálních sítích. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsán význam marketingu na internetu a speciálně na sociálních médiích. Dále je v ní obsažena charakteristika vybraných sociálních sítí. Praktická část obsahuje samotnou analýzu komunikace, srovnání se značkou Samsung a doporučenou strategii vedoucí ke zlepšení komunikace značky Huawei v prostředí sociálních médií.
Keywords: sociální média; komunikační strategie; komunikace značky; marketing na sociálních sítích; Sociální sítě
Thesis title: Communication strategy of Huawei on social media
Author: Slavičínský, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this master's thesis is to analyse current communication of Huawei on social media and to compare it with its competitor Samsung. Subsequently, the communication strategy will be created, which might be used as a guideline for Huawei's social media communication. The thesis is divided into two main parts - theoretical and practical. The importance of Internet marketing and social media marketing are described in the theoretical part as well as characteristics of selected social media. The practical part contains the analysis itself, comparison with Samsung and the recommended communication strategy to improve the current state of Huawei's social media presence.
Keywords: social media marketing; Social networks; communication strategy; brand communication; social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2016
Date of submission: 1. 1. 2017
Date of defense: 8. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58380/podrobnosti

Files for download

    Last update: