Optimization of marketing communication of SKF CZ, a.s

Thesis title: Optimalizace nástrojů marketingové komunikace společnosti SKF CZ, a.s
Author: Zastoupilová, Cecílie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Hloušek, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nástroji marketingové komunikace v B2B, které využívá strojírenská společnost SKF CZ, a.s. na českém trhu. Práce obsahuje teoretický úvod do problematiky B2B marketingu, hodnocení nástrojů marketingové komunikace, situační analýzy a marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje situační analýzu společnosti SKF CZ, a.s. metodou 5C, popis využívaných komunikačních nástrojů a hodnocení jejich efektivity na základě primárních i sekundárních dat. Dále se praktická část věnuje vhodné alokaci zdrojů na jednotlivé komunikační nástroje v marketingovém rozpočtu na základě tohoto hodnocení a nastavení marketingového dashboardu pro průběžné hodnocení efektivity komunikačních nástrojů společnosti SKF CZ, a.s.
Keywords: SKF; marketingová komunikace; B2B marketing; stojírenství; optimalizace
Thesis title: Optimization of marketing communication of SKF CZ, a.s
Author: Zastoupilová, Cecílie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Hloušek, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The content of this thesis is based on the marketing communication in B2B in engineering company SKF CZ, a.s. on the Czech market. First the theory regarding B2B marketing, evaluation of marketing communication, situation analysis and marketing research is introduced. It is followed by situation analysis of the company SKF CZ, a.s. using the 5C method, the description of marketing communication and evaluation of its effectivity based on primary and secondary data. The conclusion consists of appropriate allocation of investments in marketing budget on marketing communication tools and setting appropriate measures for creating the marketing dashboard, which will continuously monitor and evaluate the efficiency of SKF CZ marketing communication.
Keywords: marketing communications; B2B marketing; optimisation; mechanical engineering; SKF

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2016
Date of submission: 30. 11. 2016
Date of defense: 7. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58117/podrobnosti

Files for download

    Last update: