Strategic Analysis and its impacts on company's marketing mix Gentleport

Thesis title: Strategická analýza a její dopady na marketingový mix firmy Gentleport
Author: Ho Si, Quyet
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Horovič, Michael
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou strategie prodejny (značky) Gentleport na trhu. Gentleport obchoduje s pánskými doplňky dovozenými z Anglie. Teoretická část obsahuje základní pojmy a definice, které jsou dále využívány v praktické části. Praktická část zahrnuje představení společnosti a analýzu marketingového mixu, marketingového prostředí, které obsahuje významné subjekty (konkurence, dodavatel, zákazník) a důležité faktory (politické, ekonomické, sociální, technické) ovlivňující chod společnosti. V závěru práce je celkové hodnocení výsledků analýzy, z čehož bude plynout návrh konkrétních opatření pro zlepšení a optimalizaci provozu obchodu.
Keywords: Gentleport; internetový obchod; Le Premier; Anglie; eshop
Thesis title: Strategic Analysis and its impacts on company's marketing mix Gentleport
Author: Ho Si, Quyet
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Horovič, Michael
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes the strategy of introducing store (brand) Gentleport on the market that trades with men's accessories imported from England. Theory contains basic concepts, definitions, which will be used in the practical part. The practical part includes introduction of the company and marketing mix analysis, marketing environmental analysis, which includes a significant number of subjects (competitors, suppliers, customers) and important factors (political, economic, social, technical) influencing on firm's operations. In the end will be the overall outcome of the analysis, from which will be proposing specific measures for improving and optimizing store performance.
Keywords: Gentleport; internet shop; eshop; England; Le Premier

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 1. 2016
Date of submission: 30. 11. 2016
Date of defense: 8. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55742/podrobnosti

Files for download

    Last update: