Implementation of appropriate brand management tools in employer branding

Thesis title: Využití vhodných nástrojů brand managementu v řízení značky zaměstnavatele
Author: Khlebnikova, Vera
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat, jakým způsobem se implementují nástroje brand managementu v budování a řízení značky zaměstnavatele. Plněni tohoto cílů je v práce uskutečněno v první řadě kvalitativním výzkumem případové studie společnosti SAP a následným zmapování řízeni značky zaměstnavatele společností B2B sektoru. Vzhledem ke globální úrovni řízení značky zkoumaného zaměstnavatele, proveden následný výzkum faktorů, nejvíce důležitých pro mladé Češi při vyberu ideálního zaměstnavatele, pro blíží pochopní českého kontextu. Diplomová práce tak přináší vhled do předmětu zkoumání v prostředí B2B trhu, který je představen v literatuře dosud jen omezené. Další přínosem jsou výsledky výzkumu faktorů atraktivity zaměstnavatele, které mohou sloužit východiskem pro další výzkum jak pro zkoumanou společnost, tak i obecně pro analýzu v oblasti.
Keywords: řízení značky zaměstnavatele; značka; značka zaměstnavatele
Thesis title: Implementation of appropriate brand management tools in employer branding
Author: Khlebnikova, Vera
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to analyse how are the tools of brand management in creating and managing the employer brand implemented. To achieve this objective there is, in the first step, quantitative research of SAP case study and follow-up analysis of employer brand management in the B2B sector. Due to global level of employer brand management of analysed company, there is an analysis of the most important factors of the Czech youth in the process of selecting the ideal employer. This helps to get a better understanding of the Czech context. This thesis thus provides an insight into the area of analysing B2B environment which is not widely represented in the current literature. Another contribution of this thesis are the outcomes of the research analysing employer attractiveness factors which can be foundation for another research in the analysed company or in general research in the field of brand management and creation and management of employer brand.
Keywords: employer branding; employer brand; Brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 12. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 1. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55652/podrobnosti

Files for download

    Last update: