Analysis of marketing activities of the company Allianz pojistovna, a.s

Thesis title: Analýza marketingových aktivit ve společnosti Allianz pojišťovna, a.s
Author: Šrámková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Utěšilová, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Allianz pojišťovně, a. s. dlouhodobě náleží třetí místo na českém pojistném trhu. Cílem diplomové práce je na základě analýzy marketingového a komunikačního mixu této pojišťovny uvést návrhy a doporučení do budoucna, které by posílily její postavení. V teoretické části je nejprve charakterizován marketingový výzkum s důrazem na metodu dotazování, které bylo v diplomové práci využito. Dále jsou teoreticky popsány jednotlivé prvky marketingového a komunikačního mixu. Praktická část se zpočátku věnuje informacím o Allianz pojišťovně, a. s. a rovněž jsou uvedeny výsledky sekundárního výzkumu o vývoji pojistného trhu. Následně je provedena analýza prvků marketingového a komunikačního mixu, která je podpořena výsledky dotazníkového šetření. Na základě těchto zjištění je v závěru provedeno vlastní zhodnocení doplněné o SWOT analýzu a navrhnuty konkrétní návrhy a doporučení.
Keywords: SWOT analýza; Allianz; Komunikační mix; Marketingový mix; Pojištění
Thesis title: Analysis of marketing activities of the company Allianz pojistovna, a.s
Author: Šrámková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Utěšilová, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Allianz pojistovna, a.s. has held the third-largest share in the Czech insurance market for a long time. The aim of this master´s thesis is to do an analysis of marketing and communication mix and based on this analysis make proposals and recommendations which would strengthen company´s position in the future. The first thing, which is characterized in the theoretical part, is marketing research. The emphasis is on direct questioning technique. Furthermore in this part, the individual elements of marketing and communication mix are described. The beginning of the practical part is dedicated to information about Allianz pojistovna, a s. and to the results of a carried out secondary research about development of the Czech insurance market. The following analysis of marketing and communication mix is supported by results of a questionnaire survey. Based on these findings I carried out my own evaluation completed by a SWOT analysis and proposed particular suggestions and recommendations.
Keywords: SWOT analysis; Insurance; Allianz; Communication mix; Marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2015
Date of submission: 16. 12. 2016
Date of defense: 7. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54337/podrobnosti

Files for download

    Last update: