Business valuation based on strategic analysis

Thesis title: Ocenění firmy na základě strategické analýzy trhu
Author: Vieweghová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Štamfestová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je ocenění podniku BENET AUTOMOTIVE s.r.o. na základě strategické analýzy trhu z pohledu externího oceňovatele. Vybraná firma působí v oblasti automotive jako dodavatel pro automobilový průmysl. V práci je představena oceňovaná společnost. Dále je provedena strategická analýza trhu pomocí analýzy mikroprostředí a makroprostředí. Následuje zjištění finančního zdraví podniku pomocí finanční analýzy, která se pro účely práce skládá z analýzy absolutních ukazatelů, poměrových ukazatelů, DuPontova rozkladu ukazatelů rentability, vyhodnocení bilančních pravidel a bankrotních modelů. Dále je vytvořena prognóza generátorů hodnoty na jejichž základě je navržen finanční plán. V poslední části je provedeno samotné ocenění společnosti pomocí metody DCF entity.
Keywords: strategická analýza; finanční analýza; ocenění podniku; automobilový průmysl
Thesis title: Business valuation based on strategic analysis
Author: Vieweghová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Štamfestová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the Masters thesis is to evaluate the company BENET AUTOMOTIVE s.r.o. based on strategic analysis of the market from the perspective of an external valuator. Selected company operates in the automotive field as a supplier for the automotive industry. First chapter is dedicated to methodology basis that is used in practical part of the thesis. At the beginning of the second chapter is a short presentation of the company. Further there is strategic analysis of the market, that is done through the analysis of macro and micro environment. Next there is the financial analysis which consists of absolute indicators, ratios, DuPont analysis, balance rules and default models. Furthermore, value drivers are calculated. Based on the the value drivers the financial plan is determined. Business valuation is done in the last part with DCF method.
Keywords: strategic analysis; business evaluation; financial analysis; automotive industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2015
Date of submission: 30. 5. 2016
Date of defense: 7. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53601/podrobnosti

Files for download

    Last update: