Specifics of Marketing Communication of American IT company on the European market

Thesis title: Specifika marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu
Author: Hradecká, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Bič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaobírá specifiky marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu. Cílem je popsat základní teoretická východiska marketingu a marketingové komunikace. Hlavním cílem této práce je analýza marketingové komunikace společnosti Hewlett Packard Enterprise, její zhodnocení a formulování doporučení, která by vedla k zefektivnění marketingové komunikace této společnosti. Přínosem práce je komplexní pohled na firmu a analýza její komunikace a následné návrhy na zlepšení, které by následně mohly být uplatněny v praxi.
Keywords: IT; komunikační mix; marketingová komunikace; marketingový mix; B2B trh
Thesis title: Specifics of Marketing Communication of American IT company on the European market
Author: Hradecká, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Bič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with the specifics of marketing communication of American IT company on the European market. The aim of this work is to describe principles of marketing and marketing communication. The main objective of this work is the analysis of Hewlett Packard Enterprise marketing communication, its evaluation and formulation of recommendations that would lead to more effective marketing communication. The benefit of this thesis should be creating comprehensive view of the company, analysis of its communication and subsequent suggestions for improvement, which could be applied in practice.
Keywords: B2B market; communication mix; marketing communication; marketing mix; IT

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Evropská integrace
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2015
Date of submission: 10. 5. 2016
Date of defense: 11. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51575/podrobnosti

Files for download

    Last update: