Strategy of internet shop to enter foreign market

Thesis title: Strategie vstupu internetového obchodu na zahraniční trh
Author: Medoň, Gabriel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Váchová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se liší nákupní preference a chování zákazníků napříč vybranými trhy v rámci Evropy v pojetí internetových obchodů, jak vhodně směřovat marketing pro jednotlivé trhy a tím připravit lokální začínající internetový obchod na efektivní vstup na zahraniční trh. Metody analýzy obsahují základní dotazníkový průzkum jednotlivých trhů, srovnání a hodnocení vlastních reálných dat z provedených online reklamních kampaní nebo analýzu interních přístupových statistik jednotlivých e-shopů. V závěru jsou prezentovány celkové výstupy analýz a pro každý trh je učiněno shrnutí získaných poznatků a vhodné doporučení pro potenciální efektivní vstup.
Keywords: internetový obchod; konkurence; online reklama; zahraniční trh; strategie vstupu
Thesis title: Strategy of internet shop to enter foreign market
Author: Medoň, Gabriel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Váchová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to determine how shopping preferences and customer behavior across selected European markets differentiate in the concept of online stores, how to direct marketing appropriately for the individual markets, thus prepare a local startup e-shop for effective entry into foreign markets. The methods of analysis include basic questionnaire survey of individual markets, comparison and evaluation of own real data from conducted online advertising campaigns, or analysis of internal access statistics from individual e-shops. In conclusion overall results and analyzes of each market are presented, for each market a summary of lessons learned and suitable recommendations to potential effective input is made.
Keywords: internet shop; competition; online advertising; enter strategy; foreign market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 24. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54750/podrobnosti

Files for download

    Last update: