Marketing Situational Analysis of a chosen Company

Thesis title: Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Author: Doležal, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.
Keywords: SWOT; Situační analýza; PEST; Energetika; Marketing
Thesis title: Marketing Situational Analysis of a chosen Company
Author: Doležal, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my thesis is to create an educated description of marketing situational analysis of selected energy company - ČEZ, Inc. The analysis should help the company to better plan its marketing activities and thus succeed in a competitive environment. The theoretical part deals with basic concepts related to marketing as a whole and theoretical background needed for the completion of marketing situational analysis, which includes both PEST analysis, Porter's fice forces analysis, SWOT analysis and marketing mix. Results from those are then applied in practice. The result of each analysis are then formulated into recommendations that should help the company to improve its marketing management.
Keywords: Marketing situation analysis; SWOT; energy; marketing mix; PEST

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2015
Date of submission: 16. 12. 2016
Date of defense: 26. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52928/podrobnosti

Files for download

    Last update: