Analysis of customers satisfaction in a selected restaurant facility

Thesis title: Analýza spokojnosti zákazníkov vo vybranom reštauračnom zariadení
Author: Kováčová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca na tému analýza spokojnosti zákazníkov vo vybranom reštauračnom zariadení sa zameriava hlavne na pojmy zákazník, marketing a marketingový výskum. Cieľom práce je vykonať marketingový výskum vo vybranej reštaurácii 15. poledník a po vypátraní nedostatkov navrhnúť vhodné riešenia a zlepšenia samotnému majiteľovi. Bakalárska práca je rozdelená na dve časti. V prvej časti sú rozobrané teoretické stránky problematiky. Uvádza sa aj pojem marketing, pretože práve z neho marketingový výskum vychádza, ďalej je podrobne popísaný marketingový výskum a na záver sa práca zameriava na teóriu zákazníka, ktorého definícia je pre prácu potrebná. V druhej, praktickej časti bakalárskej práce je popísaný samostatný výskum, jeho kroky a postupy. V závere sa nachádzajú konkrétne návrhy a odporučenia majiteľovi reštaurácie.
Keywords: spokojnosť zákazníka; marketingový výskum; zákazník; marketing
Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném restauračním zařízení
Author: Kováčová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce na těma analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném restauračním zařízení se zaměřuje hlavně na pojmy zákazník, marketing a marketingový výzkum. Cílem práce je vykonat marketingový výzkum ve vybrané restauraci 15. Poledník a po vypátrání nedostatků navrhnout vhodná řešení a zlepšení samotnému majitelovi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou rozebrané teoretické stránky problematiky. Uvádí se i pojem marketing, protože právě z něho marketingový výzkum vychází, dále je podrobně popsaný marketingový výzkum a na závěr se práce zaměřuje na teorii zákazníka, jehož definice je pro práci potřebná. Ve druhé, praktické části bakalářské práce je popsaný samostatný výzkum, jeho kroky a postupy. V závěru se nachází konkrétní návrhy a doporučení majitelovi restaurace.
Keywords: spokojenost zákazníka; marketing; marketingový výzkum; zákazník
Thesis title: Analysis of customers satisfaction in a selected restaurant facility
Author: Kováčová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis topic is concerned about the analysis of customer satisfaction in certain restaurant with main focus on customer, marketing and marketing research. The goal of this thesis is to accomplish marketing research in chosen restaurant 15.poledník and after detection of scarcities suggest ideal solutions and tips for owner of the restaurant. The bachelor thesis is divided into 2 parts. In first part are included theoretical sides of research. Marketing as a term is also included, in consequence marketing research is based on marketing. Followed with detailed classification of marketing research and at the very end is thesis focused on theory of customer, which definition is very important for this thesis. In second practical part of bachelor thesis is the whole research described with its steps and order. At the very end of this bachelor thesis the ideal hints and tips are suggested to owner of the restaurant.
Keywords: customer satisfaction; customer; marketing research; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2016
Date of submission: 18. 12. 2016
Date of defense: 27. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58326/podrobnosti

Files for download

    Last update: