Analysis of a Marketing Communication in a chosen Czech Republic Market from the Perspective of Kotler Partial Strategy

Thesis title: Analýza marketingové komunikace na vybraném trhu ČR perspektivou parciálních strategií dle Kotlera
Author: Kouba, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat masmediální marketingovou komunikaci firem v pozicích lídra, vyzyvatele, následovatele a výklenkáře na českém automobilovém trhu. Analýza bude provedena na základě dat o reklamách v televizi, rádiu a tisku zadaných automobilkami v období roku 2014 a informacích o registracích výrobců ve stejném období. Informace o registracích společně s charakteristikami jednotlivých značek budou výchozími podklady pro rozřazení značek dle Kotlerových rolí do skupin. Skupiny pak budou podrobeny analýze komunikačních aktivit v televizi, rádiu a tisku. Závěrem bude zhodnoceno, zda firmy komunikují správně s ohledem na svou pozici. Případně budou navržena doporučení pro změnu této komunikace.
Keywords: automobilový trh; Kotler; marketingová komunikace; reklama
Thesis title: Analysis of a Marketing Communication in a chosen Czech Republic Market from the Perspective of Kotler Partial Strategy
Author: Kouba, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim is to analyze the mass-media marketing communications companies in the lead, challengers, followers and nichers on Czech automotive market. The analysis will be based on data for ads on television, radio, print automakers entered the period of 2014 and informations on registration of producers in the same period. Information on the authorization together with the characteristics of each brand will be the starting basis for profiling groups of brands according to Kotler parcial strategy. Communication activities of the groups will be analyzed. Finally, it will be evaluated, whether companies communicate properly with respect to its position. Alternatively, it will be proposed recommendations for changes to this communication.
Keywords: Automotive market; Advertisement; Kotler; Marketing Communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2015
Date of submission: 21. 12. 2016
Date of defense: 24. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50857/podrobnosti

Files for download

    Last update: