Analysis of Communication Mix of a chosen Product

Thesis title: Analýza komunikačního mixu vybraného produktu
Author: Kuklíková, Zdeňka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou komunikačního mixu společnosti Thermo-mur Praha s. r. o. především pak jejího stejnojmenného stavebního systému. Cílem práce bylo zanalyzování marketingové komunikace stavebního systému a na základě této analýzy navrhnutí různých doporučení na zlepšení. V teoretické části byly vyme-zeny základní pojmy z teorie marketingu, marketingového mixu, komunikačního mixu a jejich nástrojů. Praktická část v úvodu představuje společnost, poté byl ana-lyzován komunikační mix stavebního systému a provedena SWOT analýza tohoto mixu. Návrhy a doporučení by měly sloužit jako podklad pro úpravu či sestavení no-vého komunikačního mixu pro společnost a stavební systém Thermomur.
Keywords: Marketing; Reklama; Marketingová komunikace; Propagace
Thesis title: Analysis of Communication Mix of a chosen Product
Author: Kuklíková, Zdeňka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This dissertation is dealing with the analysis of the Thermomur Praha s.r.o. company's communication mix. Specifically analysing the Themomur structural system. The aim is to analyze the marketing communication of the structural system, Themomur and based on this propose different suggestions to improve it. The theoretical part of this dissertation identifies basic concepts of the marketing theory, marketing mix, communication mix and its tools. In the practical part the company Thermomur Praha s.r.o. is introduced. After that the communication mix of the Themomur structural system is analyzed and the SWOT analysis is made. The proposal and recommendations should be useful as a foundation to adjust or assemble a new communicational mix of the company.
Keywords: Advertising; Promotion; Marketing communication; Marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2014
Date of submission: 20. 4. 2016
Date of defense: 26. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49651/podrobnosti

Files for download

    Last update: