National-Cultural Comparison of Generations X and Y in the Czech Republic and Impact on Marketing Mix

Thesis title: Národně-kulturní porovnání generací X a Y v ČR a vliv na marketingový mix
Author: Hebersteinová, Ilona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čejka, Pavel
Opponents: Matoušek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je poskytnout teoretický přehled výzkumných studií kulturních rozdílů a jejich kritické hodnocení. Kvantitativní výzkum národně kulturního porovnání generací X a Y v ČR bude realizován na základě redukovaného dotazníku použitého při výzkumu European Values Survey v r. 2008. Analýza dat bude zaměřena jak na aktuální výzkum, tak na vytvoření časových řad vybraných proměnných za pomoci výsledků minulých výzkumů European Values Survey. Východiskem pro porovnání chování generace X a generace Y bude národně kulturní model World Values Survey, přičemž výsledky budou aplikovány na marketingový mix. Závěr poskytne přehled a hodnocení jednotlivých generací z hlediska kulturního i z hlediska marketingu.
Keywords: marketingový mix; European Values Survey; World Values Survey; kultura ; generace X a Y
Thesis title: National-Cultural Comparison of Generations X and Y in the Czech Republic and Impact on Marketing Mix
Author: Hebersteinová, Ilona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čejka, Pavel
Opponents: Matoušek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to provide a theoretical overview of research studies on cultural differences and their critical evaluation. The quantitative research on national and cultural comparison of generations X and Y in the Czech Republic will be implemented on the basis of a reduced questionnaire used in the research of European Values Survey in 2008. The data analysis will focus both on the current research and creating a time series of selected variables, using the results of previous research within European Values Survey. The starting point for comparing the behaviour of Generation X and Generation Y will be the national-cultural model of World Values Survey, and the results will be applied to marketing mix. The conclusion provides an overview and evaluation of the particular generations in terms of cultural performance as well as of marketing.
Keywords: culture; marketing mix; European Values Survey; World Values Survey; generation X and Y

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2015
Date of submission: 18. 12. 2016
Date of defense: 24. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54951/podrobnosti

Files for download

    Last update: