Marketing Plan of MAGICAM HD SOLUTIONS, Ltd

Thesis title: Marketingový plán společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o
Author: Pařízek, Aleš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Harantová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán na období kalendářního roku 2017, který bude v souladu se stávající dlouhodobou marketingovou strategií. Bakalářská práce je vytvářena pro použití v obchodní společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o. Jádro bakalářské práce se dělí na část teoretickou a část praktic-kou. V první části jsou položeny teoretické základy základních pojmů používaných v marketingovém plánování, je popsán vztah marketingové strategie, plánu a taktiky a role marketingového plánu ve fungování obchodní společnosti. Druhá část obsahuje charakteristiku výše uvedené společnosti, analýzu externí a interních faktorů půso-bících na firmu, SWOT analýzu, stanovení cílů a navržení postupů, pomocí kterých společnost stanovených cílů dosáhne. Součástí praktické části je navržení konkrétních kroků v akčních programech a jejich časový harmonogram. Závěr práce hodnotí jednotlivé části a přínos pro společnost.
Keywords: marketing; plán; marketingový plán
Thesis title: Marketing Plan of MAGICAM HD SOLUTIONS, Ltd
Author: Pařízek, Aleš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Harantová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the bachelor study is to create functional marketing plan for year 2017 that is consistent with the existing long-term marketing strategy. This thesis is created for use in business company MAGICAM HD SOLUTIONS Ltd. The core of the thesis is devided into theoretical and practical part. The first part laid the foundations basis of the terms used in the marketing planning, it is described the relationship marketing strategy, plan and tactics and role in the functioning of the marketing plan of the company. The second part contains the characteristics of the company, the analysis of external and internal factors affecting the company, SWOT analysis, setting goals and designing procedures by which the company will achieved set go-als. The practical part also contains specific steps in the action programs and timetable. Finally the thesis evaluates individual parts and contribution to the company.
Keywords: marketing; plan; marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 9. 2016
Date of submission: 15. 12. 2016
Date of defense: 26. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58317/podrobnosti

Files for download

    Last update: