Optimization of PPC campaign

Thesis title: Optimalizace PPC kampaně
Author: Tyrpekl, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je přiblížit průběh optimalizace PPC kampaně. V teoretické části je nejdříve PPC kampaň vysvětlena jako celek, poté je přikročeno k rozboru její struktury a jednotlivým možnostem optimalizace. Praktická část sestáva z určení cílů internetového obchodu, analýzy již probíhajících kampaní, tvorby nových kampaní a následné optimalizace dle určených cílů. Nakonec je vyvozen závěr o úspěšnosti reklamních kampaní pomocí různých ukazatelů. Práce je zpracována na základě konkrétních údajů čerpaných z jednoho z nejpoužívanějších PPC systémů v České republice - Google AdWords. Data poskytl internetový obchod s hodinkami Timestore.cz. Přínosem práce je především zvýšení objemu objednávek a tržeb internetového obchodu při současném zachování metriky ROAS.
Keywords: internetový marketing; optimalizace; PPC; Google AdWords; Sklik
Thesis title: Optimization of PPC campaign
Author: Tyrpekl, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to introduce a process of optimization of PPC campaign. In the theoretical part a structure of PPC campaing as a whole is explained, then there is presented its structure and different kinds of optimization. The practical part deals with setting goals of e-shop, analysis of present campaigns, creation of new ones and optimization based on set goals. In closing the conclusion of success of the advertising campaigns with the help of different indicators is given. The thesis is processed on the basis of specific data drawed from one of the most used PPC systems in the Czech Republic - Google AdWords. Data were provided by online shop with watches Timestore.cz. The contribution is especially increasing the sales and revenues of the e-shop while keeping the current value of ROAS.
Keywords: online marketing; optimization; PPC; Google AdWords; Sklik

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59062/podrobnosti

Files for download

    Last update: